måndag 30 juni 2008

Dramatik i kändisvärlden

Jag kan ofta tycka synd om kändisar som är så påpassade hela tiden. Själv kör jag ju barnvagn, okammad i morgorock, som ni vet. Hur skulle det se ut om någon kändis gjort det. Snacka om förstasidesnyheter. Men ibland är det nog en stor fördel att vara kändis. Läser på Expressens hemsida: Jonas Gardell sjuk, panik ombord. Gardell hade ett sår i handen som han var väl medveten om när han klev på planet från Norge till Sverige. Någon trodde att det var blodförgiftning. Sjukpersonal hämtade Gardell vid flyget och det konstaterades att han fått streptokocker i såret och fick därför penicillin. Återigen var detta skrivet på "Nöjet" i Expressen. Undrar om det inte är dags för tidningen att fundera ut ett annat namn. Det handlar visserligen om kändisar men så värst nöjsamt är det sällan. Varför inte DÖTT OCH FÖTT I KÄNDISVÄRLDEN eller kanske bara HÄNT/KÄNT. Nu funderar jag bara på vad som skulle hänt om jag suttit där istället. Hade förmodligen dött i en hörna och de hade sen bara städat ut mig. Gardell själv är cool som vanligt. "Jag ska tillbaka till Norge för en ny föreställning - jag har inte tid att dö". Är han go, eller?

1 kommentar: