tisdag 29 juli 2008

Bo Balderson - mitt vattenhål i livets öken

Vet ni att man kan bli lycklig av att gå på antikvariat? Var ute med gubben på en liten runda och smet in på ett ställe som hade mest böcker men också lite annat plock. Vad hittade jag där? Jo en Bo Balderson-bok som jag inte hade läst!!! Statsrådet och den utsträckta handen. Jag trodde jag hade alla, men tydligen inte. Så nu har jag suttit och njutit av denna roliga, underfundiga, sjutusansjävlar braiga bok. Ingen kan få ihop orden såsom denna Balderson. För er som inte råkar veta så är Bo Balderson en pseudonym och det har spekulerats mycket om vem det kan vara. Det skiter jag i - bara jag får njuta av böckerna! Har ni inte läst dem så gör det! Det kan mycket väl vara detta som är meningen med livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar