fredag 4 juli 2008

Snart är det dags

Fredag. Om en vecka kommer man att flänga omkring som en yr höna för att göra det sista inför bröllopet. På lördagen väller det in 90 personer i trädgården. Det är mycket som ska klaffa och fixas och så ska man försöka leva under tiden också. Men det känns rätt lugnt. Det ska "bara" fållas lite på ett par klänningar, städas hus, städas garage, putsas fönster, skura asfalten, gräva ur diket.... nä, skoja bara.Men det är alltid lite stress inför stora fester eftersom man ju rimligtvis inte kan göra allt innan. Det som är mest stressande där uppe i kålroten är just det där med att allt ska klaffa. Vi är ju flera som hjälper till och var och en har fått sitt ansvarsområde, men jag vet vem som blir tillfrågad om nu någon glömmer sig. Jag måste ha kollen. Men det är okay, jag är ju kontrollfreak så det räcker. Men ibland blir jag avundsjuk på min make som kan sätta sig i ett hörn och bara softa även om en hord med elefanter skulle rusa förbi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar