måndag 4 augusti 2008

Och dassdörr´n den står öppen...

Jag och skåpdörrar går inte ihop. Inte vanliga dörrar heller för den delen. Det går bra att öppna men inte att stänga. Kan det vara så att jag är en katt och vill att det ska vara öppet? Vi har ett stort skafferi i vårt kök och den dörren står nästan alltid öppen. Ofta beror det på att när jag öppnar där så kommer en katt och vill ha mat, det går inte att stänga när katten sitter där. Sen glömmer jag. Den har även en dörr som inte bara går att putta igen lite försiktigt utan man måste liksom ta sig tid och stänga den.
I min barndom hade vi skjutdörrar till våra överskåp. Det var perfekt! Det gör inget om sådana står öppna. Dagens skåpdörrar slår man skallen i stup i kvarten.
När man går in i vår hall så har man toaletten rakt fram. Det är bara att kliva rätt in. Den dörren tror jag öppnar sig av sig själv. Brukar sätta i ett gummiband i överkanten för att få den att självstänga men det töjs ut efter ett tag och det är ju sååååå jobbigt att byta. Så då går jag hellre omkring och är irriterad över en öppen dassdörr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar