lördag 9 augusti 2008

Taxi, var god svälj

Var på fest och taxi skulle beställas från Sigtuna. Jag ringde och beställde åt en äldre person och var tvungen att gå en bit ifrån för att höra (hög musik). När frågan kom om vart det skulle åkas svarade jag att jag inte var säker. "Solna, tror jag" blev mitt svar. Taxitelefonist svarade att "kommer om # antal minuter". Det väntades i så många minuter som man står ut med utan att bli vansinnig (alltså en jävlans massa). När taxi till slut kom (och jag inte längre var kvar på festen) så vägrade chauffören att köra. Varför? Jo, de skulle inte till Solna utan till Skokloster. (Kanske skulle de sova hos någon bekant, vad vet jag). Chauffören vägrade på grund av att det var hans sista körning och han skulle hem och hemma var tydligen i Stockholm. Så - tji taxi! Vad fan är detta? Nog har Taxi makten idag. Om man är borta på fest vet man inte om man ska kunna komma hem eller inte. Tänk på det och packa ner en sovsäck nästa gång ni ska bort och inte kan åka kommunalt.

1 kommentar:

  1. Baronessan, detta är så sant som det var sagt. Inte kul alls att åka taxi, utsugare är vad de är.
    jag har bråkat med x antal taxichaufförer om att det verkar vara paria och pest att köra mig hem när jag oftast bor längst bort.
    För skulle jag kunna ta mig hem på annat sätt skulle jag ju göra det.
    Är det inte till för just oss som ska långväga? Blä.

    SvaraRadera