torsdag 11 september 2008

Katten i tratten

Hej alla hopa! Nu är jag tillbaka från Sardinien. Snart kommer det bilder men först ska jag berätta om min "lilla" katt Frazze. Han har haft ett sår på magen av och till i c:a tre år. Det kliar tydligen för han slickar och biter så det blöder ibland. Det har varit ganska bra sista året men nu när jag kom hem från Italien.... Det var ett hål stort som en 50-öring där all hud var borta och man såg rätt in i vad som nu är just där innanför. Jag hade sett att det var blodspår lite överallt men trodde att det var någon uppäten rådis. Nu har vi varit till vetrinären och Frazze har fått en skärm runt huvudet. Det är hemskt! Den ska sitta där en vecka medan jag ska våldföra mig på honom för att trycka in antibiotika. Sen ska han tillbaka för operation. Det måste kollas om det är något som ligger innanför och nöter. Vet:en trodde inte på att han skulle ha bitit hål själv utan trodde att han har fastnat i något och rivit upp. Jag tror att han har saknat sin matte som varit borta alldeles för mycket och för länge. Stackars min misse...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar