onsdag 24 september 2008

Marskatter i September

Ni som läst min blogg vet hur jag har det med kattluckan. Hade den låst idag men såg att något rörde sig utanför. Öppnade dörren och där satt grannens svart/vita katt, Sigge. Han brukar, och får gå in till oss ibland. Nu satt han som en klump och lät: mjjuuuurrggooooaaaooouuuuyyyoooo. Vad nu, tänkte jag och tittade vidare bakom dörren. Där satt en sotsvart katt. Denna katt tillhör en granne längre bort, men den vill gärna komma in och äta upp vår kattmat ändå. Denna katt är inte accepterad av våra eller närmsta grannens katter. Det är synd att det inte är ljud-bild för jösses hur de lät. Jag hejade på Sigge och svartkatten backade.
Jag tycker att Sigge är en riktigt bra polare nu när Frazze är instängd i huset och tratten. Han kollar reviret åt honom under tiden. Här nedan ser ni hur purket den svarta katten lomar iväg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar