onsdag 17 september 2008

Mitt schlagerbidrag

Dags för att lämna in schlagerbidrag till schlagerfestivalen. Jag har just skrivit ner ett litet bidrag men det saknas melodi. Kanske någon kan hjälpa till med det så vinner vi. Vet inte riktigt vem som skulle kunna framföra den. En man ska det vara i alla fall.

Jag känner mig frusen, jag går gatan fram
ur bakfickan tar jag då fram en kam
Strycker den lätt över mitt tunna hår
och tänker på mötet vi hade igår.

Vi träffades hastigt vid köttdiskens kyla
jag kände att jag ville stäppa och yla
Du var som en dröm, som en sill till en bäsk
jag blev kär när du räckte mig 2 hg fläsk.

Men var är du nu, jag saknar dig, du
min Fläskfia så fager
Min längtan är het, du var inte fet
men inte heller mager.
Jag ger dig mitt allt, mitt fläsk och min palt
bara du följer mig hem
I lust och i nöd, du delar mitt bröd
men kom helst innan fem.

Och så vidare. Vad tror ni? En hit?

3 kommentarer:

  1. Jaha en klar vinnare.
    Hallå alla trallande män och kvinnor som kan konsten att skriva ner en melodi. Gör det nu! Så vi får höra denna låt vecka efter vecka på svensktoppen.

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha Baronessan- kasta bara in lite han hon henne, du och jag på fel ställe så har du en given hit!

    Vem ska sjunga?

    SvaraRadera
  3. Lotta: Tack för uppmaningen!
    Winnerhorse: Tänkte mig Thomas DiLeva i duett med Lill-Babs

    SvaraRadera