söndag 28 september 2008

Sociala dagen

Dagen har varit social. Var hembjuden på lunch till en väninna tillsammans med ännu en väninna. Vi träffas väldigt sporadiskt så vi hade en del att ventilera. Förra gången vi träffades så här var för 18 månader sedan. Då blir det inte tjatigt. Jag tycker att det är alldeles strålande att kunna träffas med så där långa mellanrum men ändå inte förlora kontakten. Vi får väl se om det håller i sig, men det hoppas jag.
Efter detta hade jag en träff med äldsta dottern hemma hos min mor. Dottern lagade mat. Två gånger bjuden på samma dag är inte illa! Modern var i toppform som hon ofta blir när vi träffas och gaggat ihop oss ett tag. Hon slog på TV:n till nyheterna med orden: "nu ska vi se hur många som har dött idag". Nyheterna babblade naturligtvis på om det ekonomiska läget som ju är så på tapeten varpå modern sa: "sluta med det där och visa lite mord istället". Sen passerade det väl något litet mord, lite snabbt sådär och sedan blev det utrikesnyheter och då ledsnade hon igen.
Dottern och hennes man hade gjort chutney som jag fick en burk av (ej smakat än men är säkert god) och plommonmarmelad som jag fick en hel glasslåda full. Det hade jag beställt för det är riktigt mums fillibabba det! Det är svärsonen som är ivrig bär- och svampplockare och dessutom syltkokare. Här en bild på (dräggel, dräggel...) plommonmarmelad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar