torsdag 9 oktober 2008

Melodifestival inte mitt val

Nu ska inte Christian Luuk vara programledare mer i Melodifestivalen. Herregud, hur ska vi klara oss? Jag som är sån stor fan av melodifestivaler (ha, ha, inte). Men varför inte sätta dit Carola istället. Var just inne (gulp) på hennes hemsida. Där har det hänt ingenting, ingenting och ingenting. Turnelistan var tom, kalendern var tom. Själv har hon inte skrivit någonting sedan 13:e april och då något svävande gudaktigt a lá Carola. Det var rent plågsamt att vara där inne. (Första och sista gången) En låt snurrade runt och gjorde mig mer eller mindre illamående. En gång i tiden kunde jag åtminstonde tycka att hon hade en bra röst men så fick hon för sig att antingen skrika eller viska - inga bra alternativ. Så var lite snälla nu mot stackars Carola så hon slipper stå och tala i tungor på Livets Ord. Ge henne jobbet på Melodifestivalen. Då kan ju hon som programledare göra sin egen tolkning av alla bidragen på sitt sätt. Då är hon ju dessutom med och samlar in pengar till behövande och jag slipper ju ändå se eftersom min TV har en annan kanal på just då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar