lördag 4 oktober 2008

Vasen och flasköppnaren

Idag har jag och maken varit på samlarmässan i Kista. Vi fick springa runt, för det var bara en timme kvar när vi kom dit, och det var många montrar att titta i. Ändå fick man minsann betala fullt pris för att komma in och de som ställde ut hade mage att stänga innan tiden var ute. Hur som helst så är jag lite less på dylika ställen. Det är så mycket samma, samma och dessutom är det svindyrt. Man går mest och kollar på saker som man redan har och ser hur mycket de är värda. Som den här asfula vasen till vänster. Förmoligen är det en Ittalavas (vad vet jag men det är något sånt där skrynkligt glas) och den tog de 450 kr för! En sådan har jag alltså redan hemma och den skulle jag utan att blinka ha kunnat kasta i glasåtervinningen. Så där ser man - det var ju alltid någon nytta med att ha varit på mässan ändå. Sa till gubben att vi lätt skulle kunna fylla en egen monter med blandat krafs hemifrån. Gubben hittade en sak i.a.f. En flasköppnare. Det blev den 3:e damen av det slaget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar