onsdag 17 december 2008

Handlingshelvete på idiotcentrum

Var i väg till stort köpcentrum idag för att handla julklappar. Tyckte jag hade koll när jag åkte iväg men så fort jag klev in på centrumet så började det krypa innanför kläderna. När jag väl hittat något som skulle kunnat fungera som julklapp till en av julklappsmottagarna så fanns det ingen prislapp. Redan där kokade blodet. Varför i helvete finns det inte prislappar på grejerna? Och varför är det ALLTID på de saker JAG tar i??? Gick vidare till en "prylbutik". Kollade på ett fat. Fanns det pris...... NÄHÄÄÄÄDÅ! Maken gick och frågade och det var så jävla dyrt så jag sa: "bäst vi går ut härifrån så de inte tar betalt för luften vi andas". Lite senare var jag in i en butik och hittade en bra julklapp. Gick fram till disken där det stod 3 personer före i kön. I kassan intill satt en skylt "denna kassa är stängd". Den första i kön, en ung man, köpte tre stora ljus och ett stort fat att ställa ljusen på. Skulle han ha dem inslagna? JA DET ÄR KLART SOM FAN ATT HAN SKULLE! Så hon i kassan vände sig makligt om och började riva papper till höger och vänster och linda runt. Då gick Baronessan tillbaka med "saken" och lämnade butiken. De ska vara glada att jag inte slängde "saken" i golvet eftersom den var av porslin! Alltså, inslagning i all ära, men varför har man inte en disk där folk kan slå in själva. Eller se till att fler står i kassan. Fan, fan, fan!....... så, nu känns det bättre. God Natt!

5 kommentarer:

  1. Jeezuss...du svär ju som en hel kvinna! Fiiin kissemissevideo dooo!
    ;)

    SvaraRadera
  2. Ha ha! Jag är likadan när jag handlar!(går ifrån butiken när det inte står pris, lång kassa kö osv)Jag tycker det är sååå jobbigt att gå i affärer! Därför tycker jag att det borde vara lättare att internetshoppa... Bara det att det blir alltid fel vid utcheckningen "internal serverproblem"....

    SvaraRadera
  3. Ha, ha känner igen det där. Avskyr julhandeln... därför var jag ute i god tid i år... dom flesta andra med tydligen för jag slapp inte oförskämdheten och trängseln för det!

    SvaraRadera
  4. Instämmer.
    I framtiden ser jag framför mig hur det mesta åker rörpost ( gud så mossigt) eller bara teleporteras. Swooosch. På något raffinerat sätt. Så att vi, arma, kloka människor som hatar att handla slipper.

    Min make har givit upp. Det är hn som handlar i vår familj, jag degaderas till en trotsig treåring i affären, det hjälper inte hur han lockar och pockar, jag brukar hamna i bilen till slut vid de enstaka tillfällen som jag få för mig att följa med!

    SvaraRadera
  5. Känner igen det där... Tror att det finns nån lag nånstans som säger att det SKA vara jobbigt och påfrestande att handla. Begriper bara inte varför, eftersom det måste vara huvudsyftet för affärsinnehavare. Att folk handlar. Och gärna kommer tillbaka för att handla igen!
    Är sååå glad över att vi inte köper några julklappar längre!
    Fast jag ska köpa ett par burkar med extragod kattmat åt mina små monster!

    SvaraRadera