måndag 12 januari 2009

Aldrig har jag inte alltid hört på maken

Sent på en lördagkväll när man kanske inmundigat en pilsner eller två (!) infinner sig de filosofiska kommentarerna. Två personer av det manliga könet sitter och pratar. Jag har inte följt konversationen men så hör jag den ena säga "jag har aldrig inte hittat det jag behöver". Först reflekterade jag inte men så började mina grå fundera. Så upprepade jag meningen två gånger högt. Efter detta fick jag så en förklaring på detta underliga uttryck men jag begrep nog inte riktigt hur förklaringen löd. Kanske brydde jag mig inte. Efter en stund kommer det så från en annan mun, också av hankaraktär "aldrig i mitt liv har jag inte hittat det jag skulle ha gjort..." Ja, vad ska man säga. Tur att man har en blogg där man kan lägga undan sådant som man inte vill behålla skavandes inne i huvudet...

9 kommentarer:

  1. Underbart! Lägg det här i tryggt förvar och för oss andra läsare som en liten historia att fnissa åt ;))

    SvaraRadera
  2. Ja där ser man, kanske tanken inte är så dum, hur många har verkligen hittat det man söker, vad det nu var..fast klart ,jag har ju ingen aning om vilket ämne man hade uppe...nu snurrade det till...*L*

    SvaraRadera
  3. Hej på dig o tack för titten in till mig!
    Härlig blogg du har! Ja, och de andra sidorna också!
    Kramen!
    Ragnvi

    SvaraRadera
  4. Men Baronessan, du skulle ju naturligtvis ha sagt till dem att Hallå dubbla negationer tar ut varandra! jag blir nyfiken, vad menade dom?

    SvaraRadera
  5. Winnerhorse: Ingen nu levande människa skulle förstå vad de talade om! Inte ens de själva...

    SvaraRadera
  6. Gubben har en släktfamilj som allesammans pratar så här:

    "Å då sa jag att bilen är ju grön, sa jag"

    Smittar sätt att prata?

    SvaraRadera
  7. en del utvecklas till 5 års ålder..sen blir dom bara längre
    allt gott hg storm

    SvaraRadera
  8. Ha, ha! Som del av det manliga släktet har jag tyvärr inget bra svar på din uppsnappade konversation. Ja detta verkar vara något för "det filosofiska rummet". Nyfiket undrar jag vad gubbarna snackade om... fast det verkar du tyvärr inte veta. Roliga kommentarer här också.

    SvaraRadera
  9. Skulle precis säga att två negationer blir till en positiv, men såg att det hade ju redan sagts...
    Men det kanske var just det de menade?? Att de ALDRIG hade varit med om att INTE hitta det någon gång?

    Bra att du lämnade det här hos oss, så fick vi lite att grubbla på nu då... :-)

    Det är lite lite grann som det där: "Gör nu ingenting som inte jag skulle gjort!"
    Den meningen får alltid min hjärna att stanna upp ett slag.

    SvaraRadera