torsdag 15 januari 2009

En repa i skitdiket

Man kan ju undra varför man ändrade så att januari blev årets första månad. Tydligen var det så att i den romerska kalendern sådär 100 år f.kr så var mars årets första månad och en 21:a mars var nyår. Det tycker jag skulle kännas mycket bättre. Man har ju förväntningar inför ett nytt år, men som det nu är för mig t.ex när det är segt, beiget (hur fan det nu stavas... bescht kanske) och motigt, så gör det ju inte saken bättre att det är en riktig tråkmånad. Hade nyåret däremot infallit i mars så kunde man ju åtminstonde kanske fått höra lite fågelkvitter för att liva upp sig. Det enda man hör nu är TV-surr och kattsnarkningar. Frazze har slängt ut sin 8-kilos lekamen intill mig i soffan. Han har just tryckt i sig en egenfångad sork. Under vilt morrande tuggade han i sig hela djuret med päls, svans, klor och allt. Kanske man själv skulle ta en repa i skitdiket och spana efter sork. För att pigga upp sig menar jag...

2 kommentarer:

  1. Åh jag skulle gärna betala en hundring om jag fick se dig, när du morrande tuggar i dig en hel, egenhändigt fångad sork!
    Eller se din mans min när han ser dig!

    SvaraRadera
  2. 100 spänn! - glöm det... Fast det är klart det där med makens min... okej jag gör det gratis!!!

    SvaraRadera