onsdag 21 januari 2009

I min garderob ska musiken blomma

På mitt hallgolv ligger ett gäng kuddar. Det ligger också lite annat plock där. Detta för att jag har rensat ur en garderob där jag har tänkt mig placera min stereo. Nu kan man ju inte bara slänga över saker sådär hur som helst för det måste ju finnas ström också. Komsi, komsi gubbe. Kryp här, borra där, skruva fint. Sen kunde jag ändå inte fortsätta eftersom det ska till en dörr som bara är halvhög. Halva garderoben ska ha lucka (nertill) och sen ska det vara öppet för resten. Eftersom jag inte vet hur hög dörren är/blir, så kunde jag inte sätta hyllorna. Sen ska det dras högtalarsladdar också in till vardagsrummet, men nu finns ju i alla fall ett hål. Måste även ha tag i några bra trådlösa högtalare som jag kan ha på glasverandan i sommar. Är lite skeptisk till trådlöst men det kanske har kommit något nytt som fungerar bra. Sen ska det spelas! Ut dit ska även min stora samling av vinylskivor och jag ska gå igenom varenda en (sa hon trotsigt). Jag måste kolla lite status på dem. En del är ju så repiga så det är mer knaster än musik. En gång tyckte man inte att det gjorde nåt med lite knaster, men nu har man ju filtrerat bort allt sånt ljud med CD-skivorna så man har blivit lite känslig. Vi får se hur långt jag orkar....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar