tisdag 13 januari 2009

Mot våren går spåren till hattfröjd förnöjd

Nu har jag återigen återkommit utan att ha omkommit från migränlandet. (Fan, det börjar bli oftare nu igen... måste man sluta dricka rödvin till frukost?) För att pigga upp mig lite har jag återigen gett mig in i de sköna böcker jag har som heter "för oss kvinnor" i band I, II och III. Böckerna är från slutet 50-talet och har många bra (läs roliga) tips. Bland annat, nu när snart vårsolen börjar lysa sitt skarpa sken mot oss, ska vi tänka på den lilla vårklänningen. (Klicka på bilden om ni inte ser texten.) Lägg märke till den glatt visslande snubben till höger i bild!

Sen kan man ju också gå och köpa sig en liten vårhatt för att göra det lite roligare. Visst var det bättre förr! Jag älskar hattar och väntar år ut och år in att det ska bli sådär modernt igen att alla har hatt - men icke. Men vad bryr jag mig om det. Jag har hatt i alla fall. Har dock aldrig skaffat mig en sån där liten trudelutt som på bilden näst längst ner till vänster. Kanske ska göra mig en sån till våren...

Men nog kan man väl slå till på en sån där Garboliknande historia med stort brätte!? Den är väl inte allt för udda...

1 kommentar:

  1. Jag skulle vilja ha dina böcker! Vad roligt att läsa! Själv bär jag virkad mössa men längtar till våren för att jag ska få inhandla en bredbrättad hatt a´la Garbo!

    SvaraRadera