torsdag 12 februari 2009

Kunden kan ta sig i arslet, eller?

Holy smoke! Jag har fått svar från Ikea. De har naturligtvis inte gjort något fel. Skriver så här: Jag har talat med personalen i varuhuset.Om det är som så att de ser en kasse med varor som står länge utan att "tillhöra" någon kan de plocka bort den. Det är dels ur olika säkerhetssynpunkter och även för att vi hela tiden jobbar med att hålla rent och snyggt i varuhuset. Det är inte trevligt för övriga kunder att stöta på lämnade kassar ellervagnar runtomkring i varuhuset där de går. Personalen kan inte veta om det är en kund som har ångrat sig eller ska ha varorna senare.Det kan även vara så att andra kunder plockar ur lämnade kassar/vagnar eller helt enkelt tar de med sig.Har du inte möjlighet att bära runt dina ihopplockade varor i en kasse finns det vagnar att tillgå i varuhuset att rulla med sig.

Är detta ett svar man väntar sig från en stor möbelkedja? Ja, typ. "Inte trevligt att..." - nähä, det är jävlar i mig inte trevligt att någon plockar undan det jag har plockat ihop heller. Och vad hjälper det att jag tar en vagn om de även städar undan dessa? Måste man vara fastkedjad vid grejorna, eller? "Jobbar med att hålla snyggt". Det fanns mycket som kunde ha gjorts för att göra det snyggare där kan jag säga och då handlade det inte om ensamma kassar (som det för övrigt fanns fler av!) Har ni missat bakgrunden så finns den HÄR. Vad hände med KUNDEN HAR ALLTID RÄTT?

7 kommentarer:

  1. Varför står det inget Wordpressmärke framför mitt namn i din blogglista?

    Ja bara ondrar...

    SvaraRadera
  2. Heja BAronessan..elda på du!
    JAg håller med dig. Här i Gbg har vi två IKEA med lika tyken personal på bägge. HAr handlat en del och det är inga leenden som dyker upp om man mot förmodan måster fråga någon om något. JAg antar att Hr Kamprad också har upptäckt detta och ger dem passande kläder. Tidigare var allt rött = Stopp! Fråga inte mig om någonting, jag vet inte!
    Nu är det gult = Citrolsaft! Håll er undan, jag svider och är sur som fan.

    Vi gör en gemnsam hatkampanj mot IKEA med parollen LÅT VÅRA KASSAR STÅ KVAR! Städa på golvet och i hyllorna i stället!

    SvaraRadera
  3. Laila: Vilken bra fråga. Har inte en endaste lilla aning.

    SvaraRadera
  4. Pappa B: Tack för ditt stöd! Kanske ska göra en skylt med den parollen och gå fram och tillbaka vid ingången.

    SvaraRadera
  5. Hur sjutton gör man vid kafeterian då? Där får man ju inte ta med sig vagnen in? Riskerar ju att den är borta när man fikat klart...
    Kan säga att service ät ett ord de inte kan stava till här i nabolandet heller. Frågar man om en vara man sett på nätet att dom ska ha i butiken men inte finner den så säger dom att den är slut...
    Inte lägger de undan varor heller om man ringer och ber dom.
    Har liksom 12 mil enkel väg till IKEA på Furuset i Oslo. Skulle köpa soffa. En till oss och en till grannen. Men lägga undan de kunde de inte...
    Man kunde beställa den. Men då körde posten hem. Inte så att du kunde hämta den.
    Lika jävligt det sa maken. Han kör åt posten.... Då får jag ta den hem ialla fall sen.
    Men de hade sofforna när vi kom. En av den vi skulle ha men flera av de som grannen skulle ha...
    Dåligt gjort av IKEA är det ialla fall.

    Kramen i kylan...
    Synne.

    SvaraRadera
  6. Synne: Jag börjar tro att de få gå kurser i osmidighet. Men det är väl så att Ikea har blivit FÖR stort så ingen bryr sig om den lilla kunden.
    Vad spelar min tusenlapp för roll när varuhuset kryllar av köpsuget folk från morgon till kväll.
    Varför skulle ni inte kunna beställa och sedan hämta? Det verkar skumt. Men de kanske bara har färdiga knappar att trycka på: beställ/kör hem, det finns ingen knapp som har beställ/hämta.

    SvaraRadera
  7. Gubbe kom just med ett förslag. Lägg dig i en "Pudaslåda". Tveksamt om de skulle bry sig ändå. Kan ju även hända att jag blir bortstädad, så ivriga som de är på att städa på Ikea!!!

    SvaraRadera