måndag 30 mars 2009

Baronessans hoptotade utmaning

Här har jag totat ihop en liten frågestund enkom för min vän Stella som behöver piggas upp. Är det någon annan som vill ta del av Baronessans utmaning, så ta för er bara.

1. Vart reser du helst?
2. Vilket djur påminner mest om dig?
3. Titta åt höger och berätta vad du ser.
4. Vad äter du till frukost?
5. Beskriv en alldeles perfekt dag.
6. Vilken färg har du på dina strumpor idag?
7. Vad åt du till middag sist?
8. Vilken färg gillar du bäst
9. Vad föredrar du? Telefon, mail eller snigelpost?
10. Vad är din hobby?
11. Skriv om något speciellt som gör dig glad.
12. Vad borde du inte göra?
13. Hur gråter du? Lugnt och stilla eller kort och intensivt?
14. Vad ogillar du mest? Diska, dammsuga eller tvätta?
15. Vilket husdjur har du / alt. vill ha?
16. Vem hörde du sjunga sist?
17. Vilket är bäst? Skogen, staden, krogen, byhålan, sjön eller berget?
18. Vilken årstid gillar du bäst?
19. Vilken dag är din favoritdag. Motivera.
20. Hur tror du att andra tycker att du är?
21. Vad läser du helst?
22. Vad är du stolt över?
23. Vad skrattade du åt senast?
24. Beskriv dig själv med tre ord
25. Vem ser du upp till?
26. Hur skrattar du? Fniss, gapgarv eller ping-pong-skratt?
27. En vän ska vara...?
28. Vem är snyggast? Linda Rosing eller Miss Piggy?
29. Vilken grönsak är godast?
30. Vad önskar du dig i födelsedagspresent?

Lycka till!

4 kommentarer:

  1. Tjosan, tjosan på dig.
    Har nu läst ikapp om bilen som inte finns mer. Ungdommar idag är bra. De kan fixa det mesta. Så kanske du får se bilen i ett folkrace igen.

    Kattmatare däremot har jag inte så stor erfarenhet med numera.
    Dels har vi ingen katt, ej heller någon matare.
    Däremot är jag en hundmatare...
    Hoppas Frazze hämtat sig från tvångsmatningen, eller gillade han det?

    Så till dina frågor.
    Här i nabolandet har vi nått på både tv och radio som heter 20 spörsmål...
    Du slår de programent med dina 30.
    Men kanske man skulle ta med sig det där och prova...

    Näe du Baronessan, nu ska jag städa badrum. Fixa tvätten, dammsuga och plocka in disk....
    Fast jag måste nog ha en fika först...
    Ha de gott min vän.
    Kram Synne.

    SvaraRadera
  2. neheeej...BARA trettio frågor? Neeeeej du är HEEELT galet underbar! Har haft enorma probs med blogger o inte kunnat kommentera på min lillajävla men jag tackar HÄR o hoppas i min lilla låda att den går fram o utmaningen piggade verkligen upp för jag sitter här o leeer stooort...ska ta mig an den under veckan! Puss söta du o tack för den HÄR o för fiiiiiiiiiiiiiina kommentarer på min!

    SvaraRadera
  3. Synne: Frazze älskar tvångsmatning! Ja, ta gärna med frågorna.

    SvaraRadera
  4. Stella: Ska bli spännande att se när och vad du svarar... :)

    SvaraRadera