fredag 15 januari 2010

Hipp, hipp, fransar

När jag nu ändå är inne på nostalgi så vill jag visa något som får mina känslor att darra. Fraaaannnnzzzzaaarr! Det slår an en ton från ungdomen och ändå kan jag inte minnas att jag hade vare sig fransboots eller fransväska. Kanske just därför. Så man kanske skulle ta och shoppa lite nu då när det finns. Men det är knappt jag vet hur man gör. När man shoppar alltså. Det var så länge sen. Jag ser minsann inte till att konfektionsbranschen överlever inte.
Jag hasar runt i mina gamla paltor. Men jag rensade faktiskt ur en hel del häromdagen. Tittade på tröjor som (när jag verkligen tänkte efter) säkert hade tio år på nacken. Kan vara bra att ha.... not. Det bara ligger där och tar plats. Men en väska med fransar på vill jag allt ha. Jag har ju tänkt att jag totalt ska gå över till hippiestilen. Det passar mitt sinne. Det är antingen det eller morgonrock som tilltalar mig :)

6 kommentarer:

  1. Fransar!
    Jag gillar det, men garderoben gapar tom på fransar här. Jo, en sak har jag, en midjekort mockajacka med fransar på. Tror jag hade den två ggr. Mycket väl investerade pengar, kan man tycka...
    Härlig bild förresten!

    SvaraRadera
  2. Oj då!
    Fransar var länge sedan jag hade nu även om det ligger mig varmt om hjärtat!
    Jag ville bli indian tills jag blev kanske 16 eller nått, innan dess var det mycket fransar och flätor i håret med pärlor i!
    Haha :D Kanske man borde slå till på en fransväska bara för att ha tillsammans med min fina mockasiner?

    SvaraRadera
  3. SVårt att inte falla till föga för den fransade charmen :D

    SvaraRadera
  4. Shirouz: Ta fram jackan och sätt den genast på dig! Eller skicka den till mig :)

    SvaraRadera
  5. Nadja: Om du ska ha mockasiner får du nog välja en ryggsäck med fransar tror jag. :)

    SvaraRadera