lördag 20 februari 2010

Kuckeligrymt!

Åh vad härligt det är med snö! Mera, mera! Täck igen kåkfan upp till skorstenen bara. Se till så vi inte kommer ut. Tänk om man ändå vore en björn och sov i sitt lilla ide medan stormen tjuter utanför. Men man är ingen björn. Man måste ta sig ut emellanåt vare sig man vill eller inte.
Såg ett program på TV om en karl som hade en bagge som husdjur. Låg på golvet inne i vardagsrummet på heltäckningsmattan. Baggen alltså, inte gubben. Mattan hade någon obestämbar färg åt brunt. Kanske fyra nyanser...
Gubben sa: "När han reser på sig så brukar han vara kissnödig. Då får man ta ut honom, eller så får man slänga fram handdukar som han får kissa på. Det går åt många handdukar"!
Tur att man inte har lukt-TV säger jag bara. Den snubben måste ju ha fler än två grävlingar i näsan. I mitt förra liv hade vi får. Dom fick minsann bo ute i en lada. Men det kanske är jag som är konstig.
Men vad jag tänkte var att om han kan ha en bagge inne så kanske man kan ha höns och grisar inne också. Liksom bli självförsörjande på mat när snön vräker ner utanför och man inte vill gå ut. Då skulle det bli trångt i sängen om även grisarna skulle komma och gosa på nätterna. Tuppen kommer in klockan fyra och tror att klockan är sju. Hönsen kacklar över att grisarna äter upp deras mat och katterna springer runt helt förvirrade. Städning med dammsugare skulle bli helt onödigt utan istället fick man använda sig av grep och skyffel.
Nä, jag tror jag lägger upp ett lager av konserver istället.

1 kommentar:

  1. Konserver är bäst tror jag.
    Inget vidare att ha baggar, grisar och höns inne.
    Det blir svårt om man är allergiker hihi...

    Hoppas det inte kommit så mycket snö så ni är helt insöade. Här vräkte den ner hela natten. Men nu skiner sola...
    16 minus dock...
    Kramen Synnöve.

    SvaraRadera