lördag 2 april 2011

Svinaktigt minst sagt

Tänk att det inte går en dag utan att man lär sig något nytt. Såg den här lilla (!) lurvpuffen på TV:n nyss. Det är ett ullsvin från Ungern som har funnits hur länge som helst. Rasen alltså. Inte visste jag att det fanns sådana långhåriga lockiga grisar. Jag tycker att en sån skulle passa bra i min trädgård faktiskt. Fast lite tveksam är jag när jag läser att den är känd för sin unkna lukt. Men det kan väl alltid förvirra dofterna från våran skitkulle (= avloppsbädd).
Men visst är dom väl söta? Tänk er att man sätter sig på trappan med en kopp kaffe så kommer katterna och en grymtande gris skuttande. Jag gillar den bilden. Jag gillar däremot inte bilden av vad den skulle göra med gräsmattan men å andra sidan - gräsklippning skulle säkert aldrig mer bli ett problem.
Så kommer jag osökt in på hur det kunde bli så här och kan detta vara svaret?
Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar