lördag 21 maj 2011

Är det dags nu?

Plötsligt hittar jag ett icke publicerat inlägg (se föregående). Jag undrade just vart det hade tagit vägen. Men det var ju något knas på blogger häromdagen.
Klockan är nu 4.00 och snart ska jag dra iväg till Arlanda och därifrån till Barcelona. Sova gick ju inte (inatt heller) så jag har redan varit uppe en timme. Blir ju kanon det här att få komma till Barcelona och gå och lägga sig. Men jag kan ju alltid sova på planet.
Ni vet väl att jorden ska gå under idag förresten? Kan ju bli spännande om det händer just när man är uppe och flyger. Piloten säger i högtalarna: "tyvärr kan vi inte landa för Barcelona finns inte längre. Faktum är att det finns ingenstans alls att landa". Så då får vi sväva runt där i luften tills bensinen tar slut och sen ramlar vi ner mot.... vaddå? Eller ramlar vi upp?
Förresten... varför säger man att jorden "går under"? Under vaddå? Det måste vara kvar sedan man trodde att jorden var platt och att den kanske skulle falla ner i helvetet. Men alltså... om jorden slutar att existera - vart tar då helvetet vägen? Är inte det någonstans vid jordens mitt? Ja, det där kan ni ju grubbla på medan jag är borta och ge mig ett svar. Om vi nu inte går under alltså...
Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

5 kommentarer:

  1. Hur kan kineserna hålla sig kvar på jorden, det tänkte jag ofta som barn.
    De var ju där nere på andra sidan om man grävde en jätte grop så skulle man se de, hade de magneter på fötterna kanske.
    Men de på sidan av bollen då ? vart ramlar de egentligen ?
    Tack för ditt svar på min fråga, ska sätta in fler bilder på apparaten.
    Välkommen tillbaka till verkligheten från romantikens skimrande tur bland molnen.. du ser att allt är kvar som vanligt !!!

    SvaraRadera
  2. Har broderat helt på fri hand.. tack för din kommentar.........

    SvaraRadera
  3. Usch så du grubblar.....njut av semestern i stället nu!

    SvaraRadera
  4. Emeleitha: Ja, vi har väl tur vi som är på den "rättvända" sidan :) Ingen risk att ramla av.
    Ja, tillbaka till verkligheten är man igen...

    SvaraRadera
  5. Tantaluran: Nä, jag grubblar inte. Det var ju ni som skulle grubbla.
    Nu har jag njutit färdigt :)

    SvaraRadera