tisdag 31 maj 2011

Körkort

Jag tror att jag uppfann några nya svärord idag. Tyvärr minns jag dom inte och även om jag skulle minnas så kunde jag nog inte skriva dom här. Det är dags att förnya körkortet.
Fotot på mig fanns klar i datorn (vilket jag slagits med några dagar tidigare) men skulle justeras storleksmässigt. Så brett, så högt, inom streckade linjen och dessutom si och så många millimeter mellan ögon och haka.
Då ville inte skrivaren vara med! Den skrev först ut ett ark, som jag naturligtvis inte kunde använda och sen ville den inte mer. Nog för att jag inte blir något vidare på foto, men så jävlig ser jag väl ändå inte ut så skrivaren ska sluta fungera.
Kolla skrivarinställningen. Stänga ner. Starta om. Dra ur sladdar. Sätta i sladdar. Och emellanåt dra på med några ramsor av det osande slaget. När jag till slut fått ut häxan (jag) på papper så skulle jag ju fästa bilden på underlaget med dubbelhäftande tejp eller lim. Efter att ha sprungit några kilometer runt om i hemmet och slitit ut lådor, krafsat runt, letat, letat och letat så tog jag vanlig tejp och vände bakochframutochin. För naturligtvis går det ju inte att hitta dom limstift och dubbeltejper som man vet att man har. Kan sådana döda ting plötsligt få liv och gömma sig?
Hur som helst fick jag ihop bild och en namnteckning (som liknar en ettårings första trevande försök med krita på papper). Och vad spelar det för roll när man sen ändå kommer att se ut som en aspackad Kristina Lugn i stormväder. Dom kunde väl bara ha lagt på några rynkor på det gamla fotot. Och varför är ett nytt foto så viktigt när det ändå är insidan som räknas?
Ovanpå detta ska man sedan betala in 150 kronor för att få detta nya körkort! Bah!
Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

4 kommentarer:

  1. Det är därför att man ska känna igen den som kör, serru:-)

    SvaraRadera
  2. Oj då, det låter jobbigt det där.
    Mitt gäller visst några år till.
    Det måste bli en skrivelse till trafikverket om förslag att använda det gamla fotot med några fler rynkor. Det är ju ingen konst att manipulera foton idag.
    Ha det bra!
    Viola

    SvaraRadera
  3. Polargrevinnan: Visst känns det onödigt ;)

    SvaraRadera