måndag 20 juni 2011

Svenska? No I´m from Solna

Av en händelse blev jag inlurad på Netlog. Ja, för det är ju just det man blir. Jag fick ett mail som hade skickats från "E": "Hej, jag har skapat en Netlog-profil och vill ge dig tillgång till mina bilder".  Eftersom vi nyligen varit på galej så trodde jag ju att det skulle finnas bilder där. För att kolla detta var jag ju naturligtvis tvungen att bli medlem. Väl där inne så hade E inte alls lagt ut några bilder och inte skrivit något heller.
Jag rotade runt lite och försökte komma fram till vad sidan var till för men gick bet. Tydligen någon uppstickare då till Fejan kanske. Vad vet jag. En helt onödig sida för mig var det, och jag försökte därmed ta bort mig. Gick det? Nej!
Därför skickade jag ett meddelande till supporten, för det kunde man göra. Jag skrev: "Hur avregistrerar man?" Sen glömde jag av hela historien fram till idag då jag fick ett mail om svar på min förfrågan. Först fattade jag inte vad det var ifrån, men så gick det upp en talgdank. Ivrigt klickade jag mig in för att få svar. Där stod följande:
Currently we are not able to provide you with customer support in Swedish. Please write to us in English. We are very sorry for this inconvenience.

Med vänliga hälsningar,
Netlog Crew
Undrar om det var det, att språket svenska var så främmande, så att det därför tog en månad innan jag kunde få detta svar. Det som är allra märkligast är att hela sidan är på svenska och att adressen till företaget är Solna Sweden. Min yngsta dotter och hennes sambo bor i Solna och dom kan svenska.
Nu har jag skickat en ny förfrågan på engelska. Spänningen stiger...
Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

3 kommentarer:

  1. Jag har också upptäckt att det är hur lätt som helst att bli medlem i något men det är helt omöjligt att avsäga sig något.Det är väl det som skickliga programerare är till för. Jag betalar 35 kr i månaden för att jag av misstag ville ha support på nätet. Nu ger jag blanka f-n i att betala, får se vad det blir.
    Ha det bra.
    Viola

    SvaraRadera
  2. Viola: Ja, vad ska dom hota med? Att du inte får någon support? :)
    Tänk om man någon gång kunde komma ihåg att fråga om hur det går till att säga upp något INNAN man köper/går med i något.

    SvaraRadera
  3. Alltså, det är sådana här företeelser som ger folk (mig) högt blodtryck och dåligt hjärta!
    Det är inte nyttigt att bli så förbannad som man kan bli - om man inte lyckas med att plocka fram humorn. Och det är inte alltid... :-)

    SvaraRadera