torsdag 18 augusti 2011

Ondskefull på natten

Måste bara berätta från drömmarnas värld. Jag drömde häromnatten om någon som jag tror att jag sköt.
Han var helt klädd i svart och hade en stor slängkappa. Lite så där fantomaktig. Plötsligt snurrade han runt, lite piruettaktigt och så lossnade ena armen och rullade iväg varpå blodet pumpade ut ur kroppen. Jag vaknade kallsvettig och kunde inte somna om. Skräcken hade ju inte att göra med bilden av armar och blod, för jag har väl sett hemskare saker på TV, utan det var ju mer den där mardrömskänslan som gjorde att jag var helt skräckslagen.
Samma natt drömde Gubbe att jag hade hjälpt honom att slå ihjäl en man. "Hur gick det till" frågade jag. För jag vill ju gärna veta vad jag gör på nätterna i hans drömmar där jag inte får vara med själv. "Jo, vi slog ihjäl honom med påkar" svarar Gubbe. Nu var jag ju tvungen att få veta vem jag håller på att bankar skiten/livet ur på nätterna. "Breivik" svarar Gubbe. Jag svarade att jag inte tyckte att det gjorde så mycket i så fall. Men nu vill jag bara säga att ifall att någon vet/hört/känt på sig hur/vad jag drömmer på nätterna, så är det helt emot min natur att slå ihjäl folk!
Jag är en mycket fridsam människa, inte så lätt att reta upp, försöker se det bästa hos de flesta och slår alltså inte ihjäl folk. Jag önskar inte död åt någon. Inte ens massmördare.
Bara så ni vet.
Men det är ju lite lite lite roligt (oroligt?) att vi drömmer liknande drömmar samma natt. Undrar vad vi åt till middag?

Läs även andra bloggares åsikter om ,

6 kommentarer:

  1. Jag tror absolut att ni hade en inkräktare - man - emellan er i sängen under natten, som ni med gemensamma krafter lyckades få ut genom fönstret. Har du kollat i rabatten nedanför efter blodspår?

    SvaraRadera
  2. Men oj vad skumt,hur kan ni drömma så samtidigt. Det måste betyda något. Har du ingen som kan tyda drömmar? Ni kanske ska gå till banken ihop och be om ett lån snart.Haha,stackars bankgubbe då;)Kram.

    SvaraRadera
  3. Vilka drömmar man kan ha, och vilket sammanträffande att ni drömde ungefär lika! Givetvis hade ni ätit sla(n)ggurka och bär(särkar) ;)

    SvaraRadera
  4. Livsnjutaren: Jag har en drömbok men det står aldrig om sånt som jag drömmer om. Alldeles för konstiga ;)

    SvaraRadera
  5. Shirouz: Jaså, var det det vi åt ;) Ha, ha!

    SvaraRadera