lördag 22 oktober 2011

Barnskådisar är också människor

Man kanske skulle skriva något om vädret!? Varför då? Det gör så många andra. SMHI till exempel. Dom skriver faktiskt bara om vädret. Ganska trist faktiskt. Men... jag gick tillbaka i mina inlägg för att se om jag skrivit något om vädret förra året. Jag tänkte få veta ungefär när snön kommer att började välla ner över mitt huvud. Men det hade jag ju inte skrivit. Kommer väl som en överraskning som vanligt. Som ni kanske förstår är jag ingen älskare av snö.

Från det ena till det andra. Jag fick Pippi, Emil och Tjorven i huvudet och ville kolla vad dessa barnskådisar gör idag och hur dom ser ut. Det var inte så lätt. De flesta av dem var just barnskådespelare och that´s it! De har gått vidare i livet med andra jobb och vill inte göra intervjuer över huvud taget och framför allt vill de inte att folk känner igen dem när de sitter på restaurang. Jag förstår dem helt och fullt. Det ska fan vara skådespelare. Särskilt om man är barn.
Jag kan tänka mig att journalister inte bryr sig om ifall de forna skådespelarna har blivit frisörer eller jurister utan vill bara veta VARFÖR de inte gick vidare som skådespelare.
Här har vi i alla fall Maria Johansson. Hon är minsann doktor i teatervetenskap idag. Lika förbannat är hon för alltid Tjorven. Det som för oss är underbara barndomsminnen från TV:n och filmens värld har för skådisarna blivit något de helst vill glömma.


PS. Skrattar åt Jonas Gardell som rättar programledaren på TV och säger "ditt lilla journalistpucko"

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar