måndag 17 oktober 2011

Möte med plastikkirurg

Tänk om man skulle träffa en plastikkirurg. Alltså bara helt apropå, inte boka in någon tid. Undrar då om han skulle börja fundera på hur han skulle snitta upp ens ansikte och modellera om saker och ting i fejan.
Jag vet ju hur min Gubbe är, som är snickare. Så fort han ser en byggnad, så ser han skavanker och felaktigheter direkt. Är det då likadant med plastikkirurger?
Dom lär ju i så fall aldrig gå på Ikea eller Biltema. Dit ska man åka när man har ful-dagar. Där finns nämligen det "vanliga" folket. Opolerade och gärna i joggingdress. Inte alls som på TV. Det måste ju vara mardrömmen för en plastikkirurg. Han kan ju inte få en lugn stund med alla fula nunor omkring sig. Eller så är det tvärtom. Att det kliar i fingrarna och att han blir tokinspirerad.
Jag kan ändå inte låta bli att undra hur man skulle sett ut om man varit i ett förhållande med en dito. Lite lätt stelopererad i smilbanden kanske. Inte en rynkskrynkla någonstans utom på händerna. Slätt skinn som sitter spänt som på en mopedlimpa, så varje gång man blinkar, lyfter sig skinkorna lite käckt. Och när man sitter ner tåras ögonen, för då är det omöjligt att blinka.
, jag trivs rätt bra i mitt rymliga skinn. Det är väl möjligen det där sladdret på magen som man varje dag är orolig ska fastna i blixtlåset, som man skulle vilja slippa.
Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

2 kommentarer:

  1. Känner faktiskt en plastikkirurg....nästan, han är samordnare och han är helt yrkesskadad första gången han träffade mig hade han en massa ideér om hur jag skulle fixas till, jag sa åt honom att hålla käften annars kulle jag se till att han också skulle behöva uppsöka en kirurg, dock ej plastik utan akutkirurg och käkkirurg för att få bort tänderna ifrån käkbenet!
    Usch nu lät jag så där bråkig igen som jag inte vill vara, jag är ju en lugn och stillsam kille, men det vet du redan!
    Kram ifrån Oumberlige Peter!

    SvaraRadera
  2. Peter: Du får mig alltid att le ljudligt :D

    SvaraRadera