tisdag 8 november 2011

Kämpa på är det enda som gäller

Hej å hå vad det inte skrivs här då. "Har hon lagt ner?" frågar sig de hoppfulla. Nej, ack nej. Men jag har alzheimer light. Eller egentligen vet jag inte ens om den är så light. Ibland tycker jag att den är ganska bright måste jag säga.
När man läser om minne så säger någon professor att "fysisk och social aktivitet har en positiv effekt på minnesförmågan". Aha! Det är alltså därför. I så fall kommer nog minnet att haverera totalt för jag har ingen ork till vare sig till fysisk eller social aktivitet.
Samma professor säger också att "problem med minnet kan också orsakas av högt blodtryck, hjärtproblem, diabetes och vitaminbrist". Ja, men då kanske jag kan skylla på vitaminbrist då, för de övriga har jag inget problem med. Än.
Hur som helst är det nog så att jag skulle kunna skriva massor, men jag kan/får inte. Nu när jag jobbar på ett motivationsboende så har jag tystnadsplikt. Annars kunde jag berätta en hel del dråpliga, roliga, sorgliga saker.  Det enda jag kan berätta om är vad jag gör för mat. Idag hann jag med att baka kokosbullar också förutom lunch och middag. Kokosbullar alltså - inte bollar! Det är minsann något som kan få folk glada. Snart rullar vi fram allihop

med kärlek till de boende på mitt jobb spelar jag härmed "Just idag är jag stark". Kämpa på - jag håller tummarna för er!


Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar