tisdag 24 januari 2012

Äkta hubotar på Telia?

Jag har kört med kontantkort på Comviq/tele2, men det funkar inte hos mig eftersom jag bor i skogen. Jag kan prata i en minut sen försvinner allt och alla. Eftersom jag nu har en ny telefon så tänkte jag då byta till ett fast abonnemang och då till Telia eftersom det har bäst täckning hos oss. 
Glad i hågen gick jag in på deras hemsida och bockade för abonnemang samt att jag ville flytta över mitt kontantkortsnummer. Det var nu det började krångla. Jag fick först ett meddelande på telefonen där det stod att jag måste registrera mitt kontantkortsnummer på tele2 för att kunna föra över numret. Okej, sagt och gjort. Jag skrev in mig på sidan och gjorde så. Strax efter fick jag ett mail från Telia där det stod att min beställning makulerats! 
Jag skickade då ett meddelande till Telia och frågade varför och ifall dom inte ville ha nya kunder. Som svar fick jag att Tele2 nekat eftersom mitt refillkort inte var registrerat. Jag skulle därför kontakta tele2 för att lösa detta och sedan lägga en ny beställning! Och så standardformuleringen: "Har du ytterligare frågor är du välkommen åter".
Jag svarade då att jag redan registrerat mitt nummer på uppmaning av Telia och undrade varför jag då skulle göra en ny abonnemangsansökan. Dessutom undrade jag ifall jag struntade i mitt gamla nummer kunde få välja ett nytt nummer. Svaret på detta blev att eftersom min beställning makulerts så krävdes det att jag la en ny Jag kunde självfallet även välja ett nytt nummer.
Nu blev jag lite irriterad. Så där så jag undrade om jag skulle bita någon. Så jag skrev igen att jag inte frågade om att göra en ny beställning. Jag frågade om jag kunde välja telefonnummer.
Jag fick då svaret att jag skulle utveckla mitt ärende lite för dom behövde mer information!!!  Dom påstod även att man hade möjlighet att påverka vilket det nya numret skulle bli via hemsidan och jag är då inte människa att hitta det.
När jag kommit så här långt sket jag i alltihop och eftersom jag fick ett tips så kommer jag hädanefter att använda mig av Halebop. Dock med ett nytt nummer eftersom Tele2 tar upp till en vecka på sig för att registrera mitt nummer. Den veckan har visserligen gått, men det är säkert något annat som har inträffat, som atmosfäriska störningar eller så.
Vad som nu blir spännande att se är vilket nummer det blir. Förmodligen något som det inte alls finns något rim eller reson över. Och jag som har sååååååå svårt för siffror.
Såg ni hubotarna i serien "äkta människor"  - jag tror dom finns på riktigt! På Telia.



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

6 kommentarer:

  1. Förmodligen är det hubotar överallt inom byråkratiska områden och vissa kundtjänster.

    SvaraRadera
  2. Jag är nöjd med Halebop.
    Och visst är det konstigt att det ska ta en vecka att registrera nåt som annars går snabbt som blixten???

    SvaraRadera
  3. Håller tummarna för dig! Och att du inte får ett nr typ 07385798267743 utan istället 073-45 00 00

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har fått ett nummer och det är inte helt olikt det du skrev ovan :(

      Radera
  4. Tack för din kommentar om mina köksluckor.Först ville jag ha bort de men nu har jag ändrat mig så de får vara kvar. Nåt att prata om, när det kommer gäster. Glad att det ordnade sig med ditt nya abonnemang Nog krävs det tålamod i vissa tillfällen. Ha det gott ..

    SvaraRadera