måndag 16 januari 2012

Färgtankar igen

Vad är det för fel på mig? Nu har jag återigen fått en sån där färgattack igen. Den sa blått. Jag som inte ens är särskilt förtjust i blått. Men har nu mina inre vibrationer bestämt det så blir det så. Som vanligt blir det då naturligtvis ett elände att hitta något blått. För det är ju inte inne just nu.
Jag tror att det ska vara grått och det lila hänger nog kvar tror jag. Men jag är inte hundra på det. Har för mig att nu gäller att mixa. Gammalt och nytt och alla fäger på en gång.
Sen ska det vara skinn och trä. Inga problem. Borden är av trä och katterna har skinn. Man ska visst lägga fram allt man har i drivor också. Böcker i travar och flaskor och burkar. Samla damm, samla damm.
Nu har jag hängt upp gardiner i vardagsrummet (det ställe som skulle bli blått) som är vita med blå och bruna blommor på. Men jag är inte ett dugg nöjd. Dom ser nämligen ut som att dom skulle trivas bättre i köket. Men där får dom inte vara för där är det grått och orange. Det får nog bli så att jag sätter tillbaka dom bruna längderna som satt där innan. Kanske, kanske börjar mina inre vibrationer ångra sig imorgon och väljer en annan färg. Grediskärt kanske...

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar