tisdag 10 januari 2012

Körkortslös chaufför?

Jag har mailat till SL om en medtrafikant körandes en buss. En del av den väg jag åker dagligen är väldigt smal och krokig. Dålig sikt och kolsvart när jag åker hem. Där har jag ett par dagar efter varandra hamnat bakom en buss. Dess busschaufför har kört i 50 km/h och dessutom jazzat över mittlinjen mest hela tiden. Varje gång h*n har mött någon, så har h*n bromsat ner till 40 km/h.
Vad händer då? Jo, folk blir irriterade och kör om fast dom inte ser ett jota. Livsfarligt!
Däremot brukar busschauffören lyckas köra mer än 50 km/h vid 50-sträckan! Stopptecknet var det inte heller så noga med. Det gick efter lämna-företräde-varianten. Men man får väl vara glad åt det lilla.
Misstänker att det var samma chaufför som för ett par veckor sedan missade att stanna vid två hållplatser och tvärnitade strax efter istället.
Jag får nog leta reda på en alternativ väg om chauffören inte blir stoppad. Tror bara inte att det finns någon annan. Men nu ska man ju tänka positivt här i livet och det känns väldigt positivt att jag inte behöver åka med i den bussen!

Läs även andra bloggares åsikter om ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar