söndag 29 januari 2012

Saltat kvitto

Jag handlade på Maxi idag. Bland annat köpte jag två filtar. En till modern och en till mig. Jag tyckte att det blev onödigt dyrt så jag kollade på kvittot. Hon hade slagit in två rosa filtar och en grön fast det var en av varje.
Jag lämnade fram kvittot och påpekade detta varpå kassaspöket sa: "jaha, det kanske jag gjorde". Sen tittade hon på mig och jag tittade tillbaka. Så sa hon: "jag kan inte fixa det här, du får gå till informationen".
Inte en ursäkt, förlåt eller ens ojsan. Jag fick därför gå till informationen (där jag frågade om det var information för det stod det inte) och tala om att jag fått betala för mycket. Fick därefter skriva under namn och telefonnummer på ett kvitto innan jag fick mina pengar. Ingen ursäkt här heller.
Var det mitt fel, eller? Mycket märkligt kan jag tycka i dessa tider när allt "blippas" i kassan.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

2 kommentarer:

  1. Maila butikschefen. Du kanske får kompensation. För övrigt älskar jag butiker där man blippar själv. Tyvärr bor jag 7 mil från såna butiker så det blir inte så ofta.

    SvaraRadera
  2. Men eller hur. Vi har vissa affärer i vår närhet där jag av vana alltid dubbelkollar summan. För att det sällan stämmer. Tänker lite snipmunnad att det vore ju alldeles mycket förträffligare och mindre satt i system om de någon gång faktiskt räknade fel nedåt. Men se det har ännu inte hänt.

    Ha det bäst, din nikotinfria häst

    Winnerhorse

    SvaraRadera