torsdag 2 februari 2012

Jag har kommit ut

Jag har äntligen kommit ut! På nätet alltså. Inget annat. I måndags kväll insåg jag att mitt nätstopp inte var något tillfälligt (vilket inte är ovanligt hos oss) utan jag var tvungen att ringa min nätoperatör. Dom hade stängt! Ja, inte om du ville beställa något. Då gick det bra, men för övriga ärenden - såsom support och felanmälan - fick man vänta till dagtid.
jag ringde dagen efter istället och efter att ha knappat som en idiot efter alla uppmaningar om "vill du...", "ska du...", "har du...", "är du..." osv så kom jag äntligen fram och fick konstaterat att det var fel på linjen. "Det tar upp till fem arbetsdagar" sa det lilla livet och jag upprepade de sista 2 orden fast i oerhört högre tonart och ljudnivå. Jodå, 5 arbetsdagar har dom på sig. Jag ska begära det hos min arbetsgivare också, att jag visst ska laga maten, men det kan ta upp till fem dagar.
Nu tog det inte fem dagar. Det tog BARA 3 dagar! Vet ni hur länge det är att vara utan uppkoppling mot yttervärlden? Det känns som eoner! Särskilt som jag var ledig och inte hade tillgång till nätet på jobbet heller.
Men nu är jag glad och nöjd igen. Men jag tänker ändå köpa mig ett mobilt bredband. Sånt där som man betalar när man använder det. Blir nog Net1 skulle jag tro. Och det är ju inte bara för att jag får abstinensbesvär när jag inte "kommer ut" utan för att Gubbe behöver det i jobbet. Allra helst när det inte funkar!
Vad jag gjorde när jag var ledig? Inte ett skit!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

2 kommentarer:

  1. Åh, det är hemskt när inte internetet fungerar. Jag känner mig isolerad då. Vad ska man göra liksom....prata med folk IRL???? :-O

    SvaraRadera
    Svar
    1. Prata med folk IRL. Nä, usch - jag pratar med katterna ;)

      Radera