torsdag 9 februari 2012

Jag och Per Morberg


Jag har kollat på horoskop. Ibland gör jag det för att roa mig. Den dagen det står något fantastiskt så ska jag ta det till mig, men det gör det ju aldrig. Det står ju så där lite svävande som passar lite på alla.
Nu hittade jag en sida där man kan kolla hur man passar ihop med en kändis. Kul tänkte jag och testade. Jag tog några snubbar på måfå sådär utan tanke eller mening. Resultatet blev att jag passar ihop med både Tomas Ledin och Stellan Skarsgård till 80%. Jag och Alexander Bard passade inte alls ihop. Där blev det bara 15%. Men sen slog det till med 100% och vinnaren är.... Per Morberg! Eller är det jag som är vinnaren? Han kan ju visserligen laga mat men annars vete fan.
Ja, som sagt är det ju ett horoskop. En sida på nätet som någon totat ihop för att det ska kunna funka på födelsedatum. Tro´t den som vill. För ordningens skull så kollade jag med Gubbes födelsedatum också och tamejfan - det blev 100% det också! Därför kan jag nu tala om för er att det inte alls stämmer. Inte om man ska jämföra med andra horoskop där det står att jungfru (jag) och kräfta (Gubbe) inte passar sådär lysande ihop. I alla fall var det så sist jag kollade. (För sådär fem år sen tror jag). Det kanske har ändrat sig.
Sen är det ju så att när jag säger att det inte stämmer in på mig, så säger de horoskoptroende att det beror på att jag är en svag jungfru, för att jag är född i början av tecknet. Ursäkter, ursäkter.
Men jag kan ju ändå hålla med om att beskrivningen i stort av tecknet stämmer in på mig.

Positiva egenskaper: Klok, analytisk, noggrann, anspråkslös, prydlig, trägen, flitig.
Negativa egenskaper: Beskäftig, orolig, hyperkritisk, granntyckt, överdrivet konventionell, pedantisk.

Vad sägs om det. Särskilt det där med granntyckt låter intressant. Vad fan är det? Synonymer till ordet är tydligen nogräknad - ja vars, kräsen - mja... kinkig - ibland, sparsmakad - konstigt ord det också. Men det är väl kanske konstig jag är. Inte är jag väl prydlig heller. Bara ibland, vid högtidliga tillfällen.

Från det ena till det andra.Till sommaren blir jag trippelmormor. Ja, alltså inte tre på en gång, utan barnbarn nr 3. Sen har yngsta bonussonen en "bulle" på gång också. Det blir barnbarn nr 7 för Gubbe det. Sen finns det ytterligare 3 bonusbarnbarn på Gubbes sida så summa kardemumma = 13 barnbarn. Det är visst ett olycksnummer, men vi behöver nog inte vänta så länge på att den siffran ändrar sig den också. Det är bara att hålla tummarna för att allt går bra och önska lycka till.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

1 kommentar:

  1. Jag kollar horoskop ibland när bara tråkigt o inget händer, men inte stämmer det nåt vidare..fast lite kul ändå. Nu har jag inte läst på länge hur jag är.. ska inte glömma sina goda eller dåliga sidor. Än värre med kinesiska horoskopet..där är jag häst.. men jag passar inte ihop med någon tror jag det var..eller blandar jag ihop det igen. Ha en bra dag.. gillar att läsa din sida..verkligen. Kram o tack för din kommentar, blir glad av det..

    SvaraRadera