torsdag 23 februari 2012

Välkommen Rosamunda

Gissa vad som har hänt? Någon har fött barn! Rättare sagt har det fötts över 250 barn i Sverige detta dygn. Minst. Men en är ju så alldeles särskilt märkvärdig. Så nu behöver man inte köpa vare sig kvällstidningar eller veckotidningar på ett tag eftersom man vet vad som kommer att stå i dom.
Om man nu inte är alldeles väldigt intresserad alltså. Det kan jag inte påstå att jag är. Även om jag naturligtvis tycker att det är roligt för Vickan och Daniel. Dom verkar vara härliga människor båda två.Och nog ÄR DET VÄL PÅ TIDEN så gamla som dom är!
Nu väntar jag mig bara att prinsessan ska döpas till Rosamunda som det anstår en riktig prinsessa. Om jag skulle fråga barnbarnet Pytte så skulle hon nog dra till med Aurora (Törnrosa) eller kanske Bell (Skönheten). Bara hon inte blir döpt till Karlolina eller Gustafina så är det okej. Må nu den goda fen strö sitt trollpulver över jäntan så hon inte får ADHD eller blir vindögd.

Själv är jag fallen efter statare och bönder och skulle jag släktforska så kunde jag kanske rota upp någon gammal sjörövare på sin höjd skulle jag tro. Knappast några av ädel härkomst. Men mig veterligt har det i alla fall inte funnits några skurkar på senare tid. Bara en och annan suput. Nåja, vad är väl en bal på slottet...?
Nu blir det flaggdag denna dag då. Å inte har vi någon flagga heller så vi kan inte flagga. Hade jag en flagga så skulle jag ändå inte komma ihåg att använda den. Vi har en fana. Den kommer fram på sin höjd när det är midsommarafton. Den vädras inte ens på svenska flaggans dag. Skäms på oss.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar