måndag 19 mars 2012

Snyggast på stan

Jag är ungefär lika moderiktig som Leif GW Persson. Står och går i det som jag trivs bäst i för det mesta. Ibland längtar jag efter att klä upp mig för något festligt tillfälle. När tillfället någon gång sedan har dykt upp, kan det hända att jag köpt mig något nytt. Då klär jag på mig det nya, klär av mig det igen och slänger på mig några gamla paltor. För det mesta i.a.f.
Det kan ju i och för sig ha att göra med att jag inte handlar kläder för tusenlappar stycket. Dom kläderna kanske sitter så mycket bättre. Kanske är dom tusen gånger skönare. Vad vet jag. Har aldrig haft några och kommer aldrig att ha.
Sen är det ju det där med smaken. Titta på den här bilden. Den är tagen från tidningen Veckans NU. (En tidning som jag knappt visste fanns, men som yngsta dotter tagit med. Då måste man ju bläddra i den och se vad man missat i kändisvärlden.)
Min blick fastnade på denna bild av Kate Bosworth. I den lilla textrutan står att hon hittade sin snygga kjol och tröja hos Burberry och bar plaggen under London Fashion Week.
Jag var ju tvungen att googla fram något pris och på liknande kjolar ligger priset på sådär $6-700. Inte farligt, eller hur?!!!! (obs! ironi). 
Det måste ju vara sådär fem-sju personer som knypplat ihop den trasan av sytråd under väldigt lång tid. Varför skulle denna fula skapelse annars ha det priset?
Att jag reagerade just på denna bild i första hand, var för att hon ser ut som en liten skolflicka som bara tagit något i garderoben när inte mamma var med. Särskilt undrar jag hur hon tänkte med dom där skorna till?
Det enda jag kan gå med på är den där uggletröjan, som jag aldrig skulle köpa eftersom den troligen kostar sisådär 2,5 tusingar. Sen får ni gärna kalla mig snål om ni vill.
Rubriken över hela sidan löd: Snyggast på stan!
Sen tycker jag det är lite roligt med folk som säger att man ska satsa på kvalité (vilket inte alltid har med prislappen att göra utan mer namnet) för att då håller kläderna längre och sen använder dom inte plaggen mer än högst två ggr innan dom måste köpa nya.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

4 kommentarer:

  1. Ja,om hon är snyggast på stan, hur ser de andra ut då?

    SvaraRadera
  2. Haha, sista dagarna har jag funderat på att MMSa bild på mig till min något mer modemedvetna syster, bara för att jäklas. När t o m jag själv tycker jag är konstigt klädd är det riktigt illa nämligen. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okej, inga uggletröjor på dig heller, alltså :) (Uggle alltså, inte ugly)

      Radera