måndag 16 april 2012

Silly walk på riktigt

Apropå skor. Jag råkade komma in på en skosida på nätet. Där fanns det mycket kan jag lova. Rena rama porrsidan för en skofetischist. Själv letar jag efter en sko som inte finns. Naturligtvis. Sån är jag. Säger modet att man ska ha högklackat då vill ju jag naturligtvis ha tvärtom.
Men problemet är att antingen så är det skyhöga klackar eller inga alls. Jag behöver LAGOM. De här skorna är ju stiliga värre. Bara tanken på de där övre skorna på mina fötter ger mig en vision av hur jag skulle börja trippa, sedan småspringa, falla framåt och rulla vidare. Snacka om silly walk. Det har inte bara att göra med att mina fötter har passerat bäst-före-datum för jag har aldrig lyckats gå i sådana klackar. Och har jag försökt så har det varit under väldigt kort tid.
De nedre skorna får man nog gå bredbent i så man inte skrapar sönder vristerna. Ser lite vassa ut. Men dom är nog användbara om man vill få in en fot någonstans. Och visst är dom snygga båda två!
De skor jag är ute efter ska ha kilklack, vara lagom höga och vara sköna att gå i kilometer efter kilometer. Låter som en omöjlig kombination om jag frågar mina fötter. Och faktiskt så fanns det ett par där som jag skulle kunna tänka mig men jag är skeptisk till det där med att skicka efter skor. Mina fötter vill liksom klämma och känna på plats och välja länge. Så jävla länge så det oftast inte blir några skor alls. De skor jag har i garderoben är lätträknade.
Dessutom vill jag helst ha en sko som passar lika bra på finfesten som i snömodd. En allround kameleontsko. Så om ni ser en sån kan ni väl hojta till.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

6 kommentarer:

  1. Själv har jag ortopedtekniska skor, inte snygga alls men ack så sköna...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kollar efter snygga, men det är dom sköna man köper till slut :)

      Radera
  2. Jag köpte två par skor i dag. Jag hade siktat in mig (läst reklam alltså) på ett par andra, men de var inte sköna alls. I alla fall inte på mina fötter. Jag måste ha bekväma skor, men de får ju gärna vara snygga också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, dom ska ju helst vara både ock, men det är inte lätt att hitta.

      Radera
  3. Ännu jobbigare blir det att hitta skor när ens fötter är nästan en storlek olika. :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, då får man väl köpa 2 bar av samma sort i olika storlek. Sen får man hoppas på att man hittar någon som har samma problem som kan dela :)

      Radera