fredag 27 juli 2012

Unplugged - del fyrtiotretton

Internet..... stön! Det har varit rena rama flipperspelet på min router de senaste veckorna. Ibland har man kommit ut på nätet, ibland inte. Lika irriterande som kamikazeflugor. (Ni vet dom där som flyger som tokiga och studsar mot väggar och fönster.) Eller faktiskt mer irriterande. Man behöver ju kolla något hela tiden och är och krafsar på datorn. Det är precis som när man stänger av vattnet. Då är man hela tiden och rycker i kranen. Det ska ju bara fungera! Usch, vad bortskämda vi är.
Nu har jag fått ändan ur och ringt runt och resultatet blev att det är routern som lagt av. Så nu blir det 4G trådlöst istället. Får se hur det kommer att fungera här i skogen. Men just nu surfar jag på trådlös lånerouter. Funkar bra än så länge (sa den skeptiske). Man får lite lätt låsning i käkarna när man sitter i väntkö på supporten. För att inte tala om allt pladder man ska igenom innan man ens kommer fram till kön. Detta tuggande om; vill du... tryck ett, osv. Samt att dom påpekar en massa elementära saker redan i telefonsvararen. Kan dom inte istället ha ha tre val: Kan du inget - tryck 1. Kan du lite - tryck 2. Kan du mycket - fixa själv.
Dessutom vill dom ofta att man svarar på en undersökning efter samtalet. Sånt där stressar mig så jag blir galen. När jag däremot ringde för att skaffa ny router = handla, då kom jag fram direkt! Jag kunde inte låta bli att skratta och säga: "här gick det minsann snabbt att komma fram till skillnad från supporten". Killen kom av sig lite, men stammade sedan fram "eh... öh... vad kan jag hjälpa dig med". Men alla jag pratat med den här gången var trevliga och hjälpsamma.

Nu blir det ommöblering också eftersom jag inte är fast i en hörna med nätet. Kul tycker jag, som förr möblerade om så där var fjortonde dag. Särskilt i vardagsrummet. Men eftersom jag även flyttade om tavlorna varje gång, började Gubbe irritera sig på att väggarna såg ut som om vi hade termiter. Då fick jag lugna ner mig med möblerandet och nu har det varit otroligt lugnt på den fronten.
Köket växer fram mer och mer. Fint blir det. Nu har vi bestämt golvet också men det var inte lätt och inte fick vi någon hjälp heller av den tråkiga försäljaren. Vi har bestämt oss för ett klickgolv av linoleum. Det var lite svårt med färgerna och jag försökte få någon hjälp men icke. Det blir lite på chans måste jag säga, eftersom det inte fanns några bra prover på golven. Det ska vara grått men jag tyckte att det gick åt blått. Nåja, jag får väl täcka golvet med trasmattor om det blir fel. Eller måla över. Nej... nu har jag inte tid längre. Jag ska möblera.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar