onsdag 12 december 2012

För alltid ensam

Tittar ni på program som "bonde söker fru" och "ensam mamma söker"? Jag gör det inte. Jag tycker att det är lite pinsamt med liknande program. Jag förstår inte folk som vill ha en kamera i nyllet när dom ska flörta till det med varandra.
Men många vill ju bli kända förstås. Och kända blir dom. När jag emellanåt tänker att jag ska köpa mig en veckotidning så står jag där och tittar på omslagen. Dom för mig helt okända människorna flinar emot mig på tidningarna och jag går närmare för att se vem det är. Joho då, det är en bonde eller en mamma. Men oftast är det ju inte någon lycka det handlar om utan "så gick det sen..." vilket kan betyda ensam igen eller skilsmässa. För sånt säljer bättre än lycka.
Men jag tycker mig ha sett att några verkligen har slagit till och gift sig. Det lustiga är att lik förbannat får dom heta ensamma-mamman-Stina eller ensamma-mamman-Gullvor (eller vad dom nu heter). Dom kommer för alltid att vara just ensamma.
Ensamma mamman
Undrar vad nästa programserie kommer att innehålla. "Ensam-rörmokare-söker" kanske? Eller "plastikkirurg söker ful kvinna". Eller varför inte slå ihop nuvarande program till "bonde söker ensam mamma"? Det där med kirurgen kunde ju bli en hit. Fem kirurger får fixa till varsin ful kvinna. Sen får man se om dom vill gifta sig med varandra eller om det verkligen är insidan som räknas.
TV-program över huvud taget har mycket att önska nu för tiden. Även om utbudet är enormt. Okända människor i dokusåpor är naturligtvis billiga. För att inte säga gratis. Till skillnad från skådespelare/sångare. Dom vill ju ha rejält betalt dom jävlarna. Därför får vi inte så mycket av den varan.
Teater får vi titta på live. Däremot kan vi se sjuttioelva sitcomserier som man spyr på bara dom börjar. Mest för det enormt störande pålagda skrattet. Kanske ska testa att titta på något med ljudet av. Det kan funka.
Gubbe håller sig till sport (finns alltid någonstans), matlagningsprogram och mekarprogram. Jag frågar honom emellanåt om han lär sig något. Ser framför mig att han ska svänga ihop någon fantastisk  trerätters middag eller bygga om firmabilen till en traktor. Men... inget händer. Han bara ler lite när jag frågar. Men man vet aldrig. Rätt vad det är kanske alla bitarna har trillat på plats och han sätter igång och bygger en moped av spisen.
Själv vill jag helst se kriminalare men det är ganska tunt. Finns det något så är det repriser. Söndagarna har dock gett mig Arne Dahl-krim och det tackar man för. Undrar vad jag ska göra med de morbida kunskaperna jag suger i mig då???

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

11 kommentarer:

  1. Ja, du har ju din oxe i spiltan...
    vi då som utan, vi stirrar på programmet o låtsas att bonden skulle så klart välja mig om jag hade bara skickat i väg ett brev..eller hur det går till... Programmet om olika fruar är väl ännu värre.. det vägrar jag.. kanske borde titta så vet vad andra pratar om..
    Tv blir det bara om det är för jäkla tråkigt.. o inte blir det gladare för det.. Inte var det direkt positiva tankar här inte..

    SvaraRadera
  2. Som tur är så finns det åtminstone Down Town Abbey - att se framemot med all dramatik och tragedi.


    Och hoppas den kommer att räcka länge länge.

    mw

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag missade början på den och då tittar jag aldrig. Förresten har jag svårt för långa serier öht. Man blir så fast.

      Radera
  3. Gillar du inte ens The big bang theory? Om du kan koppla bort skratten. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kastar mig över dosan så fort den börjar! Men jag kanske ska testa utan ljud :)

      Radera
  4. Skratta på kommando - det är precis så det låter! :)

    SvaraRadera
  5. Ensamma mamma söker borde förbjudas - stackars barn som är inblandade :-(

    SvaraRadera
  6. Fastnade lite där i ditt raljerande över rörmokare söker och plastkirurg söker... Bara de inte låter rörmokarn göra om kvinnorna åt plastkirurgen! ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rörmokare som gör ny rördragning på plastikkirurger kanske :P

      Radera