söndag 23 december 2012

Julen är här

Mini-julen är avklarad. Alla kom och vi blev 30 stycken jämt! Det åts och det pratades, slurpades kaffe och skrattades, lektes och slogs. Dans kring granen med alla barn som hade ben att stå på och en långdans som till och med gick över våra sängar och avslutades med en raket som brukligt. Sen varsin julklapp till alla barn och lite godis.
Det är otroligt så tyst det kan bli efter ett sånt taberas. När alla gått hem alltså. Sent på kvällen, för att inte säga natten kom jag på att det var alldeles ovanligt tyst och stilla. Ingen Frazze! Jag letade och letade. Gick ut i garaget och tittade och ropade. Ingen Frazze. Kollade i grannens garage. Inte där heller.
Idag var det lika Frazze-fritt. Jag letade och letade på nytt. Ingenstans var han instängd i huset. Gick ut och kollade i garaget igen. Ropade och ropade och då..... hörde jag ett mrooaaaooouurr (ungefär, ingen katt i det här huset säger mjau!) från grannens garage. Gick och öppnade på nytt. Ingen katt kom. Ropade in i garaget och hörde på nytt samma läte. "Men Frazze, är du där" ropade jag och då kom han sättandes till slut. Maken till katt! Tänkte han att jag skulle gå in i garaget och bära ut honom? Nu går han omkring och beklagar sig ljudligt över att han har varit instängd och kräver mer godis.
Gubbe har lagt sig horisontalt efter gårdagen och klagar över magsmärtor och illamående. Så det var bara att kavla upp ärmarna och flänga runt och ställa i ordning allt efter kalaset. Det blev inte så mycket hjälp från Gubbe denna gång för han har haft fullt upp med firman och dagen före Mini-julen var han på kalas så jag fick fixa det mesta. Men det gick bra ändå för gästerna hjälpte till och hade även med sig "knyten".
Nu ska jag bänka mig framför TV:n med en glögg och glo på något och surfa runt lite bland bloggvännerna. Så från oss alla till er alla en riktigt GOD JUL och ett GOTT NYTT ÅR!
Men innan nyår är jag säkert tillbaka.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

5 kommentarer:

  1. Oh så kul! Ja, så länge man orkar så.....

    Du ska ha en fin julmed dina kära och nära"Frazze" t ex

    margareta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, hade jag inte tränat upp mig på zumba så hade jag nog inte orkat med grandansen. Den tar på krafterna! :)

      Radera