torsdag 20 december 2012

Medgång, flyt eller smidighet

Bouppteckningen efter modern är klar. Eftersom mina bördor... jag menar bröder (fniss) inte kunde hänga med så fixades fram fullmakter för att avsluta bankkonto och föra över de korvören som fanns kvar. Jag har längtat efter att allt skulle bli klart någon gång. Jag hade ringt banken innan och det var inga problem. Lätt som en plätt.
jag gick till Nordea och satte mig och väntade. Medan jag väntade så tänkte jag att inte fan kommer det att gå så här smidigt inte. Komma in här och bara avsluta och sen gå ut. Så tänkte jag och minuterna gick. Efter sisådär en halvtimme drygt var det min tur.
Bankkvinnan kollade på fullmakterna och såg fundersam ut. Sen sa hon att det stod att fullmakterna gällde bouppteckning och inte specifikt banken. Inte hade vi tänkt på det. Folk som inte har anhöriga som dör stup i kvarten kanske inte har full koll på hur specifikt det ska vara. För oss handlade det ju om bouppteckning.
Efter att ha tittat tre gånger och bläddrat i pappren så slog hon fast: "dom duger inte". Så var det med det. Inte hjälpte det att bröderna hade skrivit dit personnummer och kontonummer och fått bevittnat av två personer. Inte hjälpte det heller att jag hade med mig hela bibban med bouppteckningspapper där bröderna stod med.
det skrevs ut RIKTIGA blanketter som sedan skulle skickas iväg för underskrift. Det är bra att dom är noga! Det rör sig ju om ofantliga belopp här. En pensionär som levt på existensminimum i typ hela sitt liv! Lite trött blir man. Men det är ju ett steg fram och två tillbaka mest hela tiden, så jag kommer att bli förvånad om det blir klart nästa gång jag hälsar på hos Nordea. Men det är klart att dom vill behålla pengarna lite, lite till även om det är ett spott i havet, för ingen av oss har den banken.

 Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

6 kommentarer:

  1. Förstår precis cad du menar med att katterna blir alldeles förskräckta, min Buddha kan inte med när barn låter och ofta låter dom ju ganska mycket och ofta. Ha nu en riktig gottig jul och lycka till med de knäppa bankmänniskorna. De kan inte hjälpa att de är som de är, de lever ju inte i den riktiga världen... JULKRAM!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev ingen bank idag. Jag spar det till imorgon. Den som spar han har! :) Kram tillbaka till dig!

      Radera
  2. Varför i hela friden vill du ha flytningar i julklapp???

    SvaraRadera
  3. :-) Underbara du, ta en titt hos mig ;-)

    SvaraRadera