söndag 17 februari 2013

Fådda blomster

Jag fick blommor till slut, men inte på hjärtansdagen. Å det gick så bra så! Jag tar emot blommor när som helst faktiskt.
Men jag blev för den skull inte lottlös på själva dagen heller för Gubbe hade köpt favoritgodiset. Jag har faktiskt inte öppnat någon av dom än. Den som spar han har. Kanske till kvällen om det vankas någon film att se på. Fan tro´t. Men det är visst någon Johan Falk som man kanske kan titta på.
Jag måste säga att det är bra gjort av Gubbe att komma ihåg mina favoritblommor. Nog för att jag gillar alla sorters blommor, men just mimosa är en stor favorit.
Kanske inte så mycket för sitt utseende - även om dom är bra söta - som för doften. Jag blir helt salig av den. "Det blev några rosor också som utfyllnad" meddelade maken. Ja, det kan väl bli lite mycket om det bara skulle vara mimosa. Då kanske man skulle bli galen av doften och skära av sig öronen eller nåt. Lagom är bäst! Och rosorna var såååå vackra.
Gubbe brukar bli lite nervös när han ger mig rosor. Detta för att jag brukar säga, att om man ger blommor av kärlek så håller dom längre. Men just rosor kan ju vara lite kinkiga. Inte för att han ger mig rosor/blommor så där jätteofta, men det händer. Men han ger mig faktiskt kaffe på sängen ibland på helgerna och det är ett stort plus.
Gav jag honom något på dagen då? Nä, int nå! Men han får fantastiskt god mat och total uppassning för jämnan! Dammsuga har han glömt vad det är och disk är något man ställer på bänken Det blir synd om honom när/om jag får ett jobb!
Här en annan favoritblomma. Dock i kruka. En Krysantemum av någon sort som jag inte vet namnet på. Krysantemum var ju förr en höstblomma, men finns året om nu för tiden. Bra det. Den är vacker och har skapligt pris.
 Ute? Fråga inte!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar