tisdag 19 februari 2013

Möbler, möbler och.... ja, möbler

Jag blir galen! Jag (vi) har för mycket möbler. Vi har för stora och tunga möbler. Det är omöjligt att få någon fason här hemma. Det är dom där s.k. antika möblerna som är värst. Jag blir nog tvungen att montera hjul på allihop så jag inte spräcker mig vid ommöblering.
Men inte hjälper det heller eftersom jag har två våningar att flytta omkring på. Hiss MÅSTE installeras! I värsta fall får vi ta bort en toalett. I och för sig så ligger badrummet rakt ovanför toaletten nere, så då får väl hissen gå dit då. Det är inte mycket att göra något åt. Förresten kanske man kan ha toaletten i hissen! Så praktiskt om man ändå ska mellan våningarna, så kan man ju passa på att gå på toa. Och om någon ligger i badet på övervåningen kan ju den alltid bjuda på Gevalia när man kommer på oväntat besök.
Men man kan ju inte ta bort trappen eftersom Gubbe brukar kunna husera ganska så länge på hemlighuset och då är man fullständigt låst. Kommer varken upp eller ner utan trappa.
Nu har vi ju ganska så väldigt många kvadratmetrar att möblera på, men det är så satans mycket fönster och dörrar överallt. När jag blir stor ska jag önska mig ett rum utan fönster. Tror jag. Men man kanske inte ska önska för mycket för rätt vad det är kanske man hamnar i någon madrasserad cell och får därmed sin önskan uppfylld.
Någon dag när jag har lust så ska jag räkna hur många stolar vi har. Vi har många stolar. Dels för att vi har några ordinarie, några extra för familjesammankomster (då vi blir c:a 30) och några som samlar-Gubbe köpt bara för att dom var fin-antika. När det gäller Gubbes finstolar ska man veta att det inte är frågan om några rokoko med sidentyg på utan det ska vara allmoge. Och gud nåde den som tänkt sig att kladda färg på dom!
Nu har jag i alla fall baxat runt lite möbler och inte blev jag så särskilt nöjd. Men lite. Kanske. Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

2 kommentarer:

  1. Gud vad jag känner att jag måste få komma och titta på möbler och stolar! ÄLSKAR möbler och stolar! När passar det?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nästa vecka blir bra. Då har nog ryggen läkt ihop :)

      Radera