torsdag 18 april 2013

Regnet det bara öser ner...

Tänkte bara tala om att det regnar. Eller öser ner. Kan vara läge att bygga en ark. Men för att ni inte ska tro att jag gnäller på vädret, så vill jag bara tala om att jag gillar regn. Särskilt nu när det "äter upp" snön. Vi har fortfarande ett par vita fläckar kvar i trädgården och dom får gärna försvinna. Lite översvämning får man räkna med.

Sen blir ju katterna så underbart blöta och skitiga när dom är ute. Gösta och Gusten har inte riktigt förstått att dom är just katter och travar gärna ut i spöregn. Kommer in drypande våta och med ett halvt kilo sand mellan trampdynorna. Mycket märkligt med tanke på att vi inte har någon sand utanför! Kanske går dom till någon granne och hämtar.
Frazze däremot går inte gärna ut annat än om det är tömningsbehov. Det går fort. Han blir inte särskilt blöt ens i spöregn. Förmodligen smiter han in direkt under trappen och lägger en kabel. Nu sover han så gott i soffan (som han gjort hela vintern). Gusten ligger som vanligt på glasverandan i min läshörna. Ja, ja, bra att den blir använd i alla fall.
På verandan växer pelargonerna så sakteliga. Årets nykomling heter Catherine Wheels. Underligt namn på en fin blomma.
Den är lite som en polkagris med sina ojämna rosa fläckar på vitt.
Nu ska jag återgå till mina hemsidor och datorer. Toodeloo!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

6 kommentarer:

  1. Inte är jag ledsen för att det regnar! Bort med snön.
    Chateriene Wheels; trodde förstås du ville ha henne för namnets skull, hon är ju poet för17!

    margareta om hon visste vad hon ville ha
    kunde hon få vem hon vill ha

    Ch. W.





    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag misstänkte att blomman var döpt efter någon känd person men det var ingen jag kände till :) Får nog googla på henne då.

      Radera
    2. Fast nu har jag googlat och blir lite förvirrad. Dels hittar jag några fjuttiga texter men mest står det om Catherine Wheel som ett sorts fyrverkeri!? Och sen står det att en Jean Stafford har skrivit en bok som heter Catherine Wheel. Jag fattar ingenting.

      Radera
  2. Spännande Pelargon..
    Gott med regnet just nu..

    SvaraRadera
  3. Jag gillar också regn som tar bort snö. Men vad har jag missat för hemsidor?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet inte om du missat nåt. Min hemsida baronessan.se eller dotterns envyme.se kanske.

      Radera