tisdag 2 april 2013

Spel och dobbel

Postkodlingo. Har ni sett det någon gång? Jag ser det just nu av en händelse. Visste inte att det fanns. Det kanske är sånt man ska göra när man är arbetslös? Man kan ju vinna 50 000!
Fullvuxna män (för att inte säga fullmatade) som ser ut som dom hämtats upp direkt från macken mekandes bil, stavar till ord med fem bokstäver. Varje gång någon av dom får till rätt ord så knuffar dom till varandra lite kärvänligt med knytnäven
Jag undrar jag hur glad programledaren Henrik Johnsson blev när han fick uppdraget. Kan jag skicka in mitt CV och anmäla mitt intresse? Alltså vad kan krävas? Man behöver ju inte ens kunna stava för det gör maskinen. Man behöver bara stå där och säga "nu är det er tur" eller "bra jobbat" eller nåt. Sminkad är han också Henrik. Inte riktigt, men nästan i stil med Yohio fast utan lösögonfransar.
Det här är ju en del av postkodlotteriet. Snart är ju halva kändiskåren med på ett hörn och dom lär inte arbeta där idéellt. Det är ju makalöst vad folk lägger pengar i spel. Men många är arbetslösa och hoppas på ett klipp antar jag. Sista hoppet liksom. Eller sista hoppet att få leva lyxliv. Köp en lott vet ja! Jag överlåter det åt er.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

2 kommentarer: