måndag 13 maj 2013

För första gången...

För första gången i mitt liv fick jag fira Moderns födelsedag utan Moder. Nu har hon sovit i jorden i åtta månader så när som på en dag och jag tror inte att hon tränger kaffe längre. Men blommor fick hon ändå. Gul/orange rosor. Dom tror jag att hon skulle uppskatta.
Vi har annars haft för vana att ha picknick vid en backsippebacke på födelsedagen. Backsippor var hennes favoritblomma och dom blommar just vid den här tiden. De sista åren har hon dock inte orkat med dessa utflykter, så jag köpte en backsippa som planterades i hennes rabatt istället.
Grattis på dagen älskade Moder. Du sitter där inne i mitt hjärtas syrenberså och gungar på en gren, fäller små roliga kommentarer emellanåt så jag skrattar.

2 kommentarer:

  1. Sorgen bleknar lite grann under åren, men den här tiden tänker jag på min mamma..

    SvaraRadera