tisdag 17 september 2013

Följetong del åtta (eller är det trettiotvå?)

Eftersom Acer inte svarade på mailet om datorhelvetet, så skickade jag ett till Netonnet och förklarade läget. Sen fick jag ett svar att dom ska se över ärendet. Efter någon timme  så plingar det till i mobilen. Det står:
"Kare kund, ditt arendenummer ar xxxxx. Vv folj de instruktioner du har fatt fran var supportcenter for returtransporten. Halsningar Packard Bell."
Så där sitter jag och gapar och tänker, vad fan nu?. Skyndar mig in i mailen och ser att plötsligt har Acer svarat! Det är bara det att det är exakt samma servicemeddelande som  jag fick förra gången jag skulle skicka in datorn. Inget förklarande, inget beklagande, bara meddelande om att skicka iväg datorn.

Så nu har jag mailat tillbaka till Acer att jag inte tänker skicka iväg datorn till tyskland en gång till om dom inte skickar med den dokumentation jag skickat samt att jag inväntar svar från Netonnet. Snacka om följetong!

Snart kommer säkert ett meddelande att garantitiden för support har gått ut. Det är väl därför det förhalas. Jag har nu kommit förbi stadiet med att sitta i ett hörn och spela läpp. Nu stirrar jag bara in i väggen.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

4 kommentarer:

  1. Näää! Jag skulle bli galen, eller galnare kanske man ska säga. Hoppas att det löser sig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag bara undrar när den här nedåtgående spiralen ska stoppa.

      Radera
  2. Jag hade antingen blivit sjuk och fått tas omhand någonstans eller gett upp alltihop och eventuellt åkt till Netonnet med datorskiten och gråtit och lämnat den där och sagt att "jag orkar inte längre, jag ska aldrig mer köpa någon Aver-vara här och jag ska varna alla andra också!"

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tror att jag har feber! Till råga på allt så fick jag mail från Netonnet där dom uppmanade mig att prova en sak till - som jag redan provat sådär 14 gånger både med och utan support. Så det är nära nu...

      Radera