måndag 23 september 2013

Han är hemma!

Plötsligt kom han då hemknallande genom kattluckan efter fjorton dagar... stannade till och rensade kattskålarna och gick vidare mot vardagsrummet där han drog till med ett underligt mjooaaaoouuu.
Jag såg honom inte där jag satt, utan trodde det var någon av de andra katterna som kommit in med någon fångst. Det var så det lät. Så reste sig Gubbe och gick ut i hallen, tog upp Gösta och gick in i rummet och jag bara satt där som ett fån och tittade. Var inte riktigt säker på vad jag såg. Tänkte att det kanske var det skumma ljuset som lurade mig och att det var Gusten. Men visst var det Gösta. Hel, torr, spinnande och med en svag doft av troligt garage. Det är en kvalificerad gissning. Hade han varit ute på vandring så skulle han väl ha varit något fuktig om tassarna eller trasslig någonstans i pälsen, men icke. Bara lite varm om öronen.
Nej, det här var en katt som tillbringat fjorton dagar med att tvätta sig. Han har inte magrat mycket, men han är ju en effektiv jägare. Eller så har han fått tillgång till käk och bott hos någon annan under fjorton dagar. Tagit lite semester så där utan att säga till.
Jag ska ta ett snack med honom imorgon igen och se om jag får något svar. Jag har ju inte sovit så bra på sista tiden. Nu kan jag nog inte sova för jag måste nog sitta och titta på honom hela natten. Och jag är sååååå lycklig! 

 Läs även andra bloggares åsikter om , ,

6 kommentarer:

  1. Visst är det skönt att han ÄNTLIGEN har kommit hem. Men man undrar vart han varit. Någon har nog tagit sig av den stilige herren vill jag tro!
    Men i alla fall...VÄLKOMMEN hem igen Gösta. Du har varit saknad.
    Kram Synnöve.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man undrar. Och inte säger han något heller :) Dom är bra hemliga dom där katterna! Kram!

      Radera
  2. Åh, så glad jag blev när jag såg rubriken på min bloggsida och jag skyndade mig hit ögonabums, hurra!!! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man blir alldeles matt! Hurra var ordet :)

      Radera
  3. Åh jag blir glad och varm i hela kroppen när jag föreställer mig din glädje och lättnad!!
    Fantastiska katter! <3

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag blev alldeles matt av lycka när han kom hem igen :D

      Radera