tisdag 24 september 2013

Inte bortsprungen men bortförd

Ja, man märkte i natt att Gösta kommit hem. Först så låg han och spann i fotänden men på morgonkvisten var det livat nere i hallen så jag måste gå upp och kolla. Jodå, grann-katt försökte komma in till matskålarna och Gösta satt uppblåst innanför och lät avskräckande. Ingen uppbackning fick han från de två andra katterna heller. Inte för att han behöver någon. Han är tuffast i byn. Ordningen är alltså återställd. Bara att invänta sorkparaden.
Jag fick just veta via sms att han varit i ett område c:a 4 km härifrån. Vi har varit där och ropat eftersom jag kom på att jag fått leverans av min helvetesdator den dagen han försvann. Det tog ett tag innan jag kom på att datorleveransen var samma dag. Chauffören stod ett tag här utanför med skåpdörren öppen medan han pratade i telefonen. Klart att nyfikna Gösta gick in där. Han var med andra ord inte bortsprungen utan bortförd. Dock inte bortrövad, för det var ju hans eget fel.
Gubbe ringde företaget och hörde vart han åkt efteråt och fick just den här platsen som svar. Inte kom han då när vi var där och satte upp lappar; hojtade och visslade. Men kanske ändå att det fick det honom att anstränga sig för att gå hem. Han har tydligen tillbringat en del tid i en hammock hemma hos personen.

Han var dock helt torr när han kom igår kväll trots att det var blött ute. Men han kanske hade vilat sig någonstans och gjort sig fin inför hemkomsten. Och nu är han ute och ränner igen...
Läs även andra bloggares åsikter om , ,

5 kommentarer:

  1. Härligt och spännande! Tänk vilken dramatik för honom!!! Kliver in genom en dörr och kliver ut nån annanstans. Som en hemlig resa, liksom! :-)

    SvaraRadera
  2. Tänk om han kunde berätta.....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, ibland skulle man vilja ha en kamera på dom små liven :)

      Radera
  3. kart han hade kul! ett litet äventyr

    margareta

    SvaraRadera