tisdag 10 september 2013

Och tekniken strular vidare...

Jag tänker på det där med att man ska undvika människor som tar energi ifrån en. Det är ju lättare sagt än gjort. Men nu är det så att det som tar all min energi är allt detta jävla tekniktrassel.
Som jag trodde - eftersom inget var fel (!!!!) på datorn enligt teknikerna, så kvarstår problemet. Det är likadant nu som förut. Datorns viloläge klipper av kontakten med nätet. Men jag fick ju med den lilla trevliga servicelappen och där stod det ju:
Ifall du som kund inte är nöjd med den lösningen på ert problem, kanske ni har några frågor, kring vår service som blivit utförd; vänligen kontakta oss via e-post eller gå in på vår hemsida
Så försöker man ju då lokalisera först den där e-postadressen. Den finns inte på lappen och den finns inte heller att finna någonstans på nätet! Då går man vidare och hittar efter mycket letande ett formulär där man ska skriva i varenda liten sifferkombination som finns på datorn och beskriva sina problem Så då gör jag det.
Det hakar upp sig på att jag inte kan fylla i datumfältet när datorn är inköpt. Det kommer upp en liten ruta som säger "Please choose a valid purchase date!" Det finns en ikon till höger om fältet där en liten almanacka sitter. Jag klickar på den. Inget händer. Jag fyller i datumet på åtta olika sätt - alla är fel. Sen försvinner plötsligt serienumret och S/N-numret som jag skrivit i och plötsligt kan man klicka på almanackan. Jag väljer då datumet och får ändå upp samma meddelande. Jag väljer ett närstående datum. Går inte heller. Jag väljer då förra veckans datum som naturligtvis inte heller fungerar.
Så gör man om man inte vill att folk ska skicka in en massa felanmälningar. Då kan man sitta där vid servicedisken och tänka att: "vad skönt det är att ingen hör av sig. Alla våra datorer verkar fungera perfekt". Medan telefonsupporten istället förmodligen har rykande ledningar.
Anledningen till att jag ville skicka in via mail, var att jag hade tagit skärmdumpar och lagt i ett pdf-dokument för att visa hur det såg ut. Men tji fick jag! Nu ska jag samla ihop mig för att återigen prata med supporten. Om jag återigen får goddag yxskaft till svar kan det hända att jag åker till Netonnet, där jag köpte datorn, och flätar till någon där över pannbenet med densamma.

"Ska vi åka och köpa en ny dator" säger Gubbe försiktigt bortifrån soffan. "I helvete heller" fräser jag. För så lätt ska dom inte komma undan. Jag slår vad om att dom kommer att säga att jag ska kolla routern!

 Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

6 kommentarer:

  1. Nu tror jag visst att lilla baronessan är lite gramsen...men man kan då banne mig bli galen för mindre.
    Ta det nu bara lugnt och glöm inte att andas;),
    jag håller på Dig!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gramse var ordet sa Bull! Ja, jag andas och andas så snart lyfter jag ;)

      Radera
  2. Herregud, akta dig så du inte får en hjärnblödning! Eller hjärtattack! Det är just sådant som jag tycker borde rättfärdiga mord. Man borde absolut gå straffri om liknande orsaker som det du beskriver här, kan uppvisas.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mord ja... det har jag inte tänkt på. Tack för tipset! :D

      Radera
  3. Känner igen mig.. mord är för lätt.. något ännu värre vill jag komma på

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, frågan är bara vem man ska ge sig på. Jag har säkert snart gått igenom hela staben av supportfolk. Jag tror att dom känner igen mitt nummer nu och kallar sig för något annat än vad dom egentligen heter.

      Radera